Home Automotive De nieuwe Nissan Leaf e+, nu met grotere actieradius

De nieuwe Nissan Leaf e+, nu met grotere actieradius

2448
0
DELEN
Nissan Leaf e+

De Nissan Leaf is natuurlijk al een langere tijd op de markt en is over het algemeen ook wel bekend. Nu heeft Nissan aangekondigd dat ze met een nieuwe Leaf komen, geheel elektrisch.

De Nissan Leaf e+ heeft wat andere specificaties waardoor hij onder andere een grotere actieradius heeft. Hierdoor is de Leaf e+ een mogelijke directe concurrent van de elektrische auto’s van Kia, Tesla en Audi.

Specificaties Nissan Leaf e+

De Nissan Leaf e+ zou op een volle accu ongeveer 385 kilometer ver kunnen komen. Dit komt doordat Nissan de accu 50% groter hebben gemaakt. Ook de motor heeft wat meer inhoud gekregen, hij bevat namelijk 215 pk.

Ook tijdens het optrekken zorgt de Nissan voor een verbluffend resultaat. Het is namelijk mogelijk om binnen 6 tot 7 seconden van 0 naar 100 op te trekken.

Nissan Leaf e+

Omdat de Nissan Leaf e+ nog niet op de markt is, is de prijs nog niet helemaal duidelijk. Er zijn geruchten dat de Leaf e+ rond de 40.000 euro zou gaan kosten.

Hoewel de nieuwe accu 50% groter is, neemt hij niet meer ruimte in beslag. Doordat Nissan de accucellen anders heeft geplaatst nemen ze minder ruimte in.

Nissan geeft bij aankoop van de Leaf e+ ook een garantie op de eerste 160.000 gereden kilometers of 8 jaar.

Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat de auto een mogelijke miskoop is.

Minder accukoeling

Het nadeel aan de Leaf e+ is dat deze auto bijna geen gebruik maakt van accukoeling. Om deze reden wordt de accu tijdens het laden erg warm en hierdoor verlaagd de laadsnelheid met 60%.

De laadsnelheid wordt aangepast om de accu te beschermen tegen oververhitten of zelfs verbranden. Een grotere accu heeft meer bereik en je hoeft hem dus ook minder vaak aan de lader te leggen. Maar wanneer je moet laden, verbruikt hij dus veel stroom.

Hopelijk past Nissan het een en ander aan om dit accunadeel op te lossen. De meeste elektrische auto’s hebben namelijk een gekoelde accupack.

Snelladen mogelijk

De Leaf e+ heeft een snellaadaansluiting. Deze snellader heeft een vermogen van 50 kW. Ook hier is Nissan wat achtergebleven. De nieuwere snellaad stekkers hebben namelijk een vermogen van 175 kW.

Hoeveel kW je auto aan kan hangt natuurlijk af van de accu. Bij Koreaanse auto’s is het algemene maximale laadvermogen 75 kW.

Nissan leaf e+ achterkant

Prijs van de nieuwe Nissan Leaf e+

De accu van de Nissan Leaf e+ is echt een groot pluspunt. Doordat de accu een bereik heeft van 385 kilometer zal de auto niet vaak aan de snellader staan.

Wanneer je de auto elke nacht aansluit op de normale lader zul je hier echt wel genoeg aan hebben. Dan is het bijkomend voordeel nog dat je auto elke ochtend lekker is voorverwarmd wanneer hij aan de lader heeft gestaan.

De Leaf e+ is een leuke ruime auto en een stuk goedkoper dan een model zoals de Tesla 3.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here