Home Business Apple na Steve Jobs; houdt de mythe stand? 

Apple na Steve Jobs; houdt de mythe stand? 

530
0
DELEN
Apple na Steve Jobs; houdt de mythe stand

Toen Steve Jobs overleed waren er veel mensen die dachten dat dat automatisch ook het einde van het tijdperk Apple zou zijn. Massaal werd er gedacht en gespeculeerd dat het merk in verval zou raken en dat het einde in zicht was. Maar is dit ook daadwerkelijk gebeurd? Heeft Samsung en daarmee Android de concurrentiestrijd gewonnen? Dit is maar zeer de vraag.  

Hoe is het nu? 

We staan aan de vooravond van de lancering van een nieuwe iPhone, namelijk de iPhone 15 alweer. Alleen dit feit geeft al aan dat Apple na het overlijden van Steve Jobs nog altijd floreert. Hij overleed namelijk nét na de lancering van de iPhone 4. Na zijn overlijden zijn er dus maar liefst 11 nieuwe versies op de markt gekomen. Niet alleen versies, maar vaak hele lijnen. Dat zien we nu ook weer bij de iPhone 15. Het omvat meerdere modellen in verschillende prijsklassen en stijlen. Zo is er één met een titanium frame in zakelijke kleuren, maar ook een goedkopere optie in hele nieuwe en verfrissende kleuren. Wanneer de lancering exact is en wat de iPhone 15 precies allemaal kan is natuurlijk weer met allemaal mysteries omhuld. Toch lijkt 12 september de datum de aankondiging (zijn geweest) op een Apple Event en 22 september de lancering. Maar dat dit niet zeker is, maakt dat Apple nog steeds een mysterieus merk is. Naast natuurlijk het feit dat ze iedere keer top producten leveren die ook daadwerkelijk een stap vooruit zijn. 

De software 

Niet alleen brengen ze hippe, nieuwe gadgets uit. Ook investeren ze in een verbeterd IOS systeem. Iedere keer lanceren ze een update waar ten eerste natuurlijk de kleine bugs uit zijn gehaald, maar waar ook nieuwe tools en mogelijkheden in zijn verwerkt. Een eigen health app, een offline GPS en ook synchronisatie met andere apparaten wordt steeds eenvoudiger. Door zowel aan de hard- als software kant te werken zorgen ze ervoor dat Apple producten voor iedere gadgetliefhebber must haves zijn.  

Kieskeurig 

Daarnaast is Apple ook zeer kieskeurig waar ze hun winkels plaatsen en wie hun producten officieel mogen verkopen. Natuurlijk vinden er illegale doorverkopen plaats. Maar om officiële Apple dealer te zijn moet je wel van goede huize komen. Apple stores zijn vaak een ware beleving waar met de nodige aandacht aan het interieur is besteed. Daarnaast probeert Apple ook meer uit te stralen dan alleen een merk te zijn, ze willen echt een lifestyle creëren. De boot die Steve Jobs hiervoor heeft ontwikkeld is wellicht het beste voorbeeld hiervan. Hij heeft er zelf niet van mogen genieten, maar hij is in zijn gedachten samengesteld. Dit schip straalt in alles Apple uit.

Kortom, de mythe omtrent Apple is meer levend als ooit. Alleen al de producten die onlangs gelanceerd zijn stralen dit uit, en dat gaat bij hun nieuwe producten zoals de iphone 15 gewoon door! Steve Jobs overleed 11 versies geleden, wanneer deze in de tussentijd geen succes waren geweest, dan waren we nu nooit met nr. 15 gekomen!  

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here