Home Business TikTok inzetten voor je bedrijf: zo doe je dat

TikTok inzetten voor je bedrijf: zo doe je dat

201
0
DELEN
TikTok zakelijk

Het platform TikTok is momenteel ontzettend populair. Het platform wordt inmiddels al door enorm veel mensen gebruikt. Omdat TikTok niet meer weg te denken is, is het handig om hierop in te spelen als bedrijf. Veel bedrijven weten echter niet zo goed hoe zij TikTok zakelijk kunnen inzetten voor hun bedrijf. Wij helpen je op weg en geven je tips om TikTok voor je bedrijf in te kunnen zetten.

Wat is TikTok? 

TikTok is een gratis platform waarbij gebruikers filmpjes delen. Filmpjes van dat zij dansen, zingen, playbacken of andere leuke grappige content maken. De gebruiker is in staat deze te plaatsen op het platform, zodat andere gebruikers deze content kunnen zien en het eventueel kunnen liken.  

Voor wie is TikTok?

In de eerste instantie was TikTok vooral alleen populair onder jongeren. Echter wordt deze groep de laatste tijd flink uitgebreid, want TikTok wordt ook door steeds meer anderen gebruikt, waaronder veel YouTubers en influencers. 

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om TikTok in te zetten om een andere doelgroep te bereiken. Dit kan een goede zet zijn, omdat TikTok momenteel heel erg populair is. Dit maakt de kans groter dat jouw bedrijf gezien wordt door een ander publiek. Maar hoe zet je TikTok goed in als bedrijf? 

Wat kunnen bedrijven doen op TikTok?

Voordat je begint met TikTok, is het goed om uit te zoeken of er iets te halen valt voor jouw bedrijf op dit platform. Bovendien is het goed om altijd authentiek te blijven. Er zijn een aantal dingen die je als bedrijf kunt toepassen als je gaat beginnen met TikTok: 

  • Blijf op de hoogte van challenges. Er gaan vaak viral challenges op TikTok rond. Het is goed om hier als bedrijf op de hoogte van te blijven, en als het mogelijk is op in te spelen. Als bedrijf is het namelijk altijd goed om in te spelen op trends. 
  • Samenwerken met influencers. Je hoeft als bedrijf zijnde echt niet altijd zelf voor de camera te gaan staan om je boodschap over te kunnen brengen. TikTok heeft voor bedrijven dan ook alles te maken met goede marketing. Wat een goed idee is, is het inzetten van influencers. Zo behaal je hoogstwaarschijnlijk een groter bereik. 
  • Gebruik hashtags. Om jouw boodschap beter over te brengen op TikTok, is het goed om gebruik te maken van hashtags. Hier wordt op gezocht en dit kan ervoor zorgen dat jouw bereik groter wordt. 
  • Adverteren. Een andere manier om TikTok goed in te zetten voor jouw business is door te gaan adverteren. Het is namelijk sinds een aantal maanden mogelijk om op TikTokt advertenties te plaatsen. Deze TikTok ads worden zichtbaar op de ‘voor jou’ pagina. Je kunt adverteren op TikTok een beetje vergelijken met het adverteren op Instagram story’s. 

Zou jij overwegen om TikTok zakelijk in te zetten? 

DELEN
Vorig artikelGoogle kondigt nieuwe Google Pay app aan
Volgend artikel3 manieren om draadloos tv te kunnen kijken
Mijn naam is Tessa Kok en ik ben 22 jaar oud. Onlangs ben ik afgestudeerd aan de HBO opleiding Media, Informatie en Communicatie. Tijdens deze studie heb ik geleerd mezelf te specialiseren in het schrijven van creatieve artikelen, sociale media, copywriting, community management, trendresearch en het ontwikkelen en creëren van diverse soorten content.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here