Home Business Logo Ontwerp Trends van 2018

Logo Ontwerp Trends van 2018

88
0
DELEN
logo trends 2018

We zitten inmiddels alweer even in 2018. Online logo generator Logaster zet in dit artikel 10 trends op het gebied van logo design op een rij.

Vorm versimpeling

Deze trend heeft alles te maken met het strippen van je ontwerp tot de pure basis om het zo schoon en minimalistisch mogelijk te maken. Vooruitgang op het gebied van internettechnologieën en vereisten op verschillende platforms behoren tot de factoren die deze trend nieuw leven hebben ingeblazen. Jouw embleem moet er goed uitzien op alle media, van visitekaartjes tot websites en mobiele apps. Dit is de reden waarom sommige grote merken hun logo’s hebben aangepast, waardoor ze een scherpere uitstraling hebben.

Logo type met simpele vormen

Een leesbaar lettertype gekoppeld aan eenvoudige geometrische vormen (lijnen, punten, rechthoeken, cirkels) blijft doorgroeien. Deze krachtige trend is in 2017 opgekomen en wint snel aan kracht. Wat maakt het speciaal? Ten eerste staan logotypes bekend om hun eenvoud en samenhang (denk aan Samsung, Nike en Google). Ten tweede geven eenvoudige grafische elementen het embleem een gebalanceerde, consistente uitstraling. Ten slotte, als je dit slim gebruikt, kun je met geometrische vormen zuiver visuele effecten creëren en jouw logo verheffen tot die van je concurrenten.

Letter stapelen

Hier is nog een andere trend voor logo’s. Het idee is om woorden boven op elkaar te plaatsen, waardoor lange zinnen gemakkelijker waar te nemen zijn. Deze trend bracht grote veranderingen teweeg in 2016-2017 en het lijkt erop dat bedrijven er geen genoeg van kunnen krijgen. Verfijnd en elegant, deze trend blijft rond in 2018. Letter stapelen werkt goed met contrasterende kleuren. Het is een trefzekere manier om originaliteit en de aandacht van potentiële klanten te bereiken.

 

Wapenschild

Het jaar 2017 bracht ons meerdere logo’s die oude wapenschilden, emblemen, stempels, enz. nabootsen. Tekst wordt meestal in een cirkel of halve cirkel geplaatst, met datums als een gemeenschappelijk element.

Gereserveerde kleuren en duidelijke grafische vormen zorgen voor sterke retro gevoelens. Dergelijke logo’s roepen associaties op met traditie, erfgoed en levensduur.

 

Plakjes

In het logo-ontwerp zijn de plakken brede evenwijdige lijnen die het logo “snijden”. Deze trend zal in 2018 nog groter worden, en dit is waarom. Ten eerste voegt slicing wat lucht toe aan het embleem, waardoor het gemakkelijker te absorberen is. Ten tweede kun je deze techniek gebruiken om slimme effecten en visuele illusie toe te voegen (denk aan negatieve ruimte). En last but not least, plakjes geven jouw logo een gestructureerde driedimensionale uitstraling.

 

Negatieve ruimte

Deze techniek heeft geen introductie nodig. Logo’s met negatieve ruimte bestaan al een paar jaar, en 2018 zal daarop geen uitzondering zijn. De trend is in de loop der jaren geëvolueerd en verschoof van logo marks naar logotypes. Nu zien we meer tekst logo’s met vormen en afbeeldingen die in of tussen de letters zijn verborgen.

Tekst als achtergrond

Het lijkt erop dat 2017 werd gedomineerd door logotypes. Een belangrijk merk wapen, typografie is nog lang niet volledig onderzocht. Naast de hierboven genoemde technieken hebben ontwerpers ook geëxperimenteerd met letterspatiëring, spatiëring, lettertype-combinaties en nog veel meer. Kijk naar de meesterwerken die je met een beetje fantasie kunt creëren! Gaan we meer van deze grafische hoogstandjes in 2018 zien? Zeker weten!

Gradiënten en kleur transities

Grafische ontwerpers hebben de kracht van gradiënten in 2016-2017 herontdekt, maar de trend zal niet snel vervagen. Kleurovergangen kunnen met succes worden toegepast op zowel pictogrammen als tekst, vooral voor een massief, omvangrijk lettertype.

 

Overlappen

Overlappende levendige kleuren creëren een gloednieuwe tint, die diepte geeft aan het ontwerp. De recente herziening van het logo van MasterCard heeft de techniek nieuw leven ingeblazen, wat bewijst dat het geschikt is voor allerlei soorten merken, waaronder spraakmakende bedrijven.

Letteren

Hoewel het wordt vervangen door minimalistische trends (zoals die hierboven zijn besproken), blijft belettering zijn positie behouden. Een overvloed aan industrieën, waaronder cafés, kapperswinkels en fotostudio’s, zullen de kracht van deze trend blijven onderzoeken. Bereid je voor om meer logotypes te zien met ingewikkelde inscripties!

Dat was het! Het zou lang duren om alle populaire technieken te behandelen. Toch hebben we de populairste trends uiteengezet waar je in 2018 op kunt letten.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here