Home Business Hoe begin je met een goede SEO strategie?

Hoe begin je met een goede SEO strategie?

29
0
DELEN
Hoe begin je met een goede SEO strategie?

Goed vindbaar zijn in de zoekmachine begint met een doordachte SEO strategie. Het werkt namelijk niet om af en toe een onderdeel op te pakken en te optimaliseren. Dit levert geen optimaal resultaat op. Om écht goed vindbaar te worden, moet je tijd investeren in zoekmachine optimalisatie. En dat is het zeker waard! In dit artikel leggen we je uit hoe je met een goede SEO strategie begint. 

Stel je doelen vast

Het beginpunt van een goede SEO strategie is het vaststellen van de doelen die je wil bereiken. Deze doelen zijn per bedrijf verschillend, maar kunnen bijvoorbeeld zijn: 

  • Meer omzet behalen;
  • Online zichtbaarheid vergroten;
  • Meer relevante bezoekers naar je website trekken.

Door deze doelen vast te stellen, kun je beter beoordelen hoe je ze kan behalen. Wellicht komt er al veel verkeer naar je website, maar blijven de conversies achter. Dan kun je aan de content op je website gaan werken. Deze is wellicht wel niet goed geschreven voor je doelgroep. 

Maak je doelen concreet

Maak je doelen concreet

Is jouw doel ‘meer relevante bezoekers naar je website trekken’? Maak dit doel dan SMART. Bepaal wanneer je dit doel bepaald wil hebben en bij welk percentage je tevreden zou zijn. Dit maakt je doelen namelijk beter meetbaar. Daarnaast is het ook een mooie aanleiding om successen te vieren, om vervolgens nieuwe doelen op te zetten.  

Meet je resultaten

De resultaten meetbaar maken, kan in een aantal programma’s. De meest gebruikte programma’s zijn de programma’s van Google zelf: Google Analytics en Google Search Console. 

In Google Analytics meet je de doelgroep, doelen, acquisitie en het gedrag. Het programma geeft een compleet beeld van wat er op jouw website gebeurt. 

Google Search Console heeft een andere functie. Hiermee meet je de prestaties en posities van je website. Het geeft je inzicht in prestaties, URL-inspectie, optimalisaties, beveiligingsproblemen en inkomende links. Je kan Analytics en Search Console met elkaar koppelen voor een compleet overzicht. 

Identificeer je kansen

Door het meten van je resultaten, kun je steeds weer kansen identificeren. Ontdek je dat je niet vindbaar bent op een belangrijk zoekwoord? Of valt het verkeer naar jouw website tegen? Dan kun je hier op inspelen. Ook als je merkt dat je veel verkeer naar je website hebt, maar dat conversies achterblijven, weet je dat hier nog kansen liggen voor jouw website!

Levert dit toch niet het gewenste resultaat op? Dan kun je altijd nog SEO uitbesteden

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here