Home Internet 5 voordelen van influencer marketing

5 voordelen van influencer marketing

2884
0
DELEN
Marketing influencer

We zien het steeds meer, influencer marketing. Dit is een marketing methode waarbij bekende mensen, veelal Youtubers of Instagram je producten promoten. Deze methode is erg in ontwikkeling en wordt steeds populairder. Er zijn steeds meer bedrijven die ervoor kiezen om dit toe te passen, je kunt er ontzettend hard mee groeien als je het goed inzet. We zetten de voordelen van influencer marketing voor je op een rijtje.

Imago

Om te beginnen is influencer marketing ontzettend goed voor je imago. Je kunt zelf kiezen welke influencers je merk promoten. Deze mensen moeten natuurlijk passen bij je bedrijf en je product. Wanneer je de juiste influencers kiest zullen zij ervoor zorgen dat je een goed en passend imago krijgt.

Specifieke doelgroep

Een groot voordeel van influencer marketing is dat je een specifieke doelgroep kunt selecteren. Stel je voor dat je hardloopkleding verkoopt, je kunt dan bekende hardlopers vragen om je merk te promoten. De volgers van deze influencers zullen perfect aansluiten bij je merk.

Groot bereik

Door influencers in te zetten kun je heel veel mensen bereiken. Als startend merk zul je zelf niet direct beschikken over een groot bereik. Veel influencers op Instagram of Youtube hebben al honderdduizenden volgers. Je kunt dus in een korte tijd al deze mensen bereiken.

Influencer marketing

Naamsbekendheid

Zoals we al zeiden heb je dus een groot bereik met de influencers. Hierdoor kan je relatief goedkoop naamsbekendheid opbouwen. Je doelgroep komt snel in aanraking met je merk en door de influencers zal je veel naamsbekendheid krijgen. Dit is erg handig als je een nieuw merk bent dat nog niet bekend is bij je doelgroep.

Meetbaar

Het laatste voordeel van influencer marketing is dat het meetbaar is. Je kunt precies zien hoeveel het je oplevert. Er zijn heel veel handige tools waarmee je bij kunt houden wat je bezoekers doen en waar je bezoekers vandaan komen. Op Google Analytics kun je bijvoorbeeld precies zien waar de bezoekers van je website vandaan komen.

Het inzetten van influencer marketing heeft dus veel voordelen. Het kan je helpen om in een korte tijd je merk een boost te geven. Wel is het erg belangrijk dat je het goed aanpakt. Het is cruciaal om influencers te selecteren waarvan de volgers passen in het profiel van je doelgroep. Wanneer je dit doet zul je veel relevante mensen bereiken en kun je veel nieuwe klanten aan je binden.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here