Home Internet Webwinkel eigenaren, laat geen geld liggen!

Webwinkel eigenaren, laat geen geld liggen!

1883
0
DELEN
Webwinkel eigenaren, laat geen geld liggen!

Voor ondernemers bestaan er veel regels en mogelijkheden, waarvan er nog velen onbekend zijn. Te weinig handelaren maken bijvoorbeeld gebruik van een Google CSS partner.

Wanneer het om jouw zaak gaat, is niks je te gek. Oké, natuurlijk verlaag je je niet tot illegale praktijken om jouw bedrijf in de kijker te helpen, maar afgezien daarvan schuw je geen enkel middel dat fatsoenlijk is en door de beugel kan. Jouw potentiële klanten moeten jou weten te vinden en daarom maak jij gebruik van een interactieve en gebruiksvriendelijke website die het heel makkelijk maakt om jouw producten en diensten te bestellen.

Ook bij ‘s werelds grootste zoekmachine klop jij aan om iets meer toonbaarheid te geven aan je onderneming door middel van online advertenties. En daar gaat het meestal al mis, want het kan namelijk een heel stuk gemakkelijker en vooral veel goedkoper.

Achtergrond

In 2017 heeft Google van de Europese Commissie een boete moeten betalen wegens het voeren van oneerlijke concurrentie. Daarnaast werd bij de populairste en grootste zoekmachine van de wereld het nadrukkelijke verzoek neergelegd om te zorgen voor meer manieren om prijzen van producten per aanbieder te vergelijken dan enkel de Google Shopping functie. Dat was het begin van wat nu met een mooie titel Comparison Shopping Service (CSS) heet! In principe is dat ook gewoon een prijsvergelijker, die voor uitbaters van webshops echter erg aantrekkelijk is. Zeg maar gerust lucratief!

Hoe het werkt

Natuurlijk zijn advertenties niet gratis. Voorheen was Google hier standaard de grote verdiener aan via het Google Shopping programma. Maar tegenwoordig gaan CSS partners de concurrentie met Google aan. Een CSS partner ontvang namelijk 20% korting op wat cost per click (CPC) wordt genoemd, het geld dat wordt verdiend met het aanklikken van een advertentie. Eén vijfde, dat is uiteraard niet niks.

But wait, there’s more! Naast minder betalen voor het adverteren, krijgt degene die deze promoties plaatst ook nog eens tussen de 20 en 30% van alle advertentie uitgaven teruggestort die per dertig dagen worden gemaakt.

Misgelopen inkomsten

Misgelopen inkomsten

Zit er soms een addertje onder het gras? Nee hoor, absoluut niet. Maar helaas is deze mogelijkheid nog niet echt bekend bij de massa. Wat we hier net beschreven hebben is en blijft een zeer aantrekkelijke deal. Toch is er een grootschalig onderzoek gedaan, waaruit blijkt dat een ruime meerderheid van 62% van de webwinkel eigenaren nog geen gebruik maakt van een CSS partner. Het gevolg: gezamenlijk lopen ze letterlijk miljoenen euro’s mis. Dat geldt al helemaal wanneer je ook nog eens beseft dat in zee gaan met een CSS partner garant staat voor een hogere conversie en dus meer (potentiële) klanten.

CSS partner gebruiken

Zodra je eenmaal een overeenkomst hebt gesloten met een CSS partner, heb je hier niet eens extra werk aan. Het proces van het inkopen van de advertentie laat je namelijk aan deze nieuwe compagnon over, wat betekent dat jij enkel een aantrekkelijk bedrag betaalt dat al heel snel deels wordt terugverdiend. En in ruil daarvoor eindig jij hoog bovenaan in de zoekresultaten van Google! Nu is het nog zaak om de juiste CSS partner voor jou te vinden. In iedere branche zijn er wel meerdere werkzaam, dus je hoeft er niet lang over te doen om een samenwerking aan te gaan met eentje die perfect bij je past. Zowel je lopende als nieuwe campagnes profiteren hiervan en natuurlijk is het mogelijk om met meerdere CSS partners tegelijk in zee te gaan!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here