Om als ondernemer je focus op je eigen business te kunnen behouden, is het belangrijk om bepaalde zaken uit te besteden. Terwijl jij bezig blijft met de technische aspecten van je business, kan een online marketing bureau je ondersteunen op het gebied van het in de markt brengen van je idee, concept, product of dienst.
Maar het kiezen van een online marketing bureau kan lastig zijn; er zijn zoveel aanbieders dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet. Om het je wat makkelijker te maken, hebben we vijf zaken om rekening mee te houden bij het inschakelen van een online marketing bureau voor je op een rijtje gezet.
In dit artikel:
1. Kies lokaal
Hoewel een online marketing bureau natuurlijk gespecialiseerd is in online zaken, kan het wel ontzettend fijn zijn dat je marketing bureau in de omgeving zit. Op deze manier kun je niet alleen persoonlijke kennismaken, maar weet je ook dat de marketing professionals in no-time bij je op kantoor kunnen zijn mocht je met vragen zitten, of mocht je iets face-to-face willen bespreken. In principe is een marketing bureau uit de provincie een goede keuze, zodat de reistijden naar behoren blijven en er makkelijk afspraken gemaakt kunnen worden. Daarnaast weten de lokale marketing professionals natuurlijk precies wat er in jouw omgeving speelt; en ook dat kan van belang zijn. Werk jij bijvoorbeeld aan je product vanuit Groningen, en is de doelgroep de lokale bevolking? Dan ga je op zoek naar online marketing Groningen om zeker te weten dat je goed zit!
2. Bewezen professionaliteit
Veel online marketing bureaus hebben hun portfolio online zichtbaar gemaakt zodat je niet hoeft te twijfelen aan hun professionaliteit. Kun je online geen portfolio vinden? Vraag hier dan in een persoonlijk gesprek naar. Een goed bureau heeft namelijk geen probleem met het bewijzen van hun professionaliteit op basis van vooraf gedaan werk en eventueel zelfs reviews voor andere klanten.
3. Ga voor een persoonlijk contact
Hoewel het vaak makkelijk kan zijn om via de mail afspraken te maken, is het ook belangrijk om elkaar persoonlijk te zien of spreken. Of dit nu fysiek is, of via een telefoontje of Skype-call. Op deze manier krijg je makkelijker een indruk van de persoon achter het bureau en kun je beter een goede keuze maken.
4. Waar liggen je behoeften?
Kijk daarnaast ook goed naar je eigen behoeften. Wil je de online zichtbaarheid van je merk vergroten, dan is het wel belangrijk dat het online marketing bureau hier ervaring mee heeft.
5. Kijk naar het team
Online marketing bureaus werken vaak met teams van verschillende professionals. Kijk altijd even goed naar de aanwezige specialismen in het team, zodat je direct weet of deze aan jouw behoeften zouden kunnen voldoen.