Home Business 5 manieren om je kantoor netjes te houden

5 manieren om je kantoor netjes te houden

1916
0
DELEN
5 manieren om je kantoor netjes te houden

Schuif je ook elke dag een stapel papieren aan de kant om je kop koffie neer te kunnen zetten op je bureau? En blijf je wel eens haken met je muis achter een kabel? Als je veel aan het werk bent dan is het opruimen van je kantoor niet je eerste prioriteit. Maar eerlijk is eerlijk, het werkt wel nét even wat fijner aan een opgeruimd bureau. Met deze simpele trucs houd je je kantoor netjes.

Gebruik een postbak

Super oldskool maar desalniettemin praktisch: de postbak. Gooi hier alle losse papieren in en ga er een keer in de week even doorheen. Zo raak je niets kwijt en ontstaan er geen hopen papier waardoor je niet meer kunt zien welke kleur je bureau eigenlijk heeft.

Rangschik al je kabels

Een Patchkast is dé manier om orde te scheppen in je kabelchaos. Het is een verzamelpunt waar al je kabels samenkomen, denk aan je netwerkkabel, de kabel van je beveiligingscamera’s, je serverkabels. Nou ja, elke kabel die eigenlijk los rondslingert dus. Door gebruik te maken van een patchkast raken de kabels niet door elkaar, en daarmee bescherm je al je apparatuur. Als er iets niet werkt, dan kun je het probleem veel sneller vinden. Bovendien ziet je kantoor er een stuk netter uit.

Zorg voor voldoende prullenbakken

Als je druk aan het werk bent heb je natuurlijk geen tijd om voor elk snoeppapiertje naar de prullenbak te lopen. Je kunt er natuurlijk voor kiezen om wat minder te snoepen, maar ook bananenschillen, verpakkingen en oud papier moet uiteindelijk weggegooid worden. Maak het daarom zo makkelijk mogelijk en zet naast je bureau een prullenbak en een oud papierbak neer.

Zorg voor voldoende prullenbakken

Plan een opruimtijdstip

Of het nou dinsdagochtend om 10:00 is, of vrijdagmiddag 17:00 dat maakt niet uit. Wat wel uitmaakt is dat je een vast tijdstip kiest om even ‘met de bezem’ door je kantoor te gaan. Soms hoeft het maar 5 minuten te duren om je bureau weer even helemaal leeg te krijgen. Als je dit met regelmaat doet dan wordt het een automatisme en stapelt de troep zich nooit teveel op.

Doe niet alles aan je bureau

Eten, drinken, werken, bellen, printen. De gemiddelde Nederlander doet een hoop dingen aan zijn bureau. Toch is het slim om ook af en toe je werkplek even te verlaten. Als je ervoor zorgt dat je je lunch altijd in de kantine nuttigt, en je koffie drinkt tijdens een pauzeommetje, is dat niet alleen beter voor je gezondheid, maar er komen ook geen kruimels en koffiekringen op je bureau.

Natuurlijk is het slim om een schoonmaker in te huren om je kantoor schoon te maken, maar met de 5 simpele tips die je net hebt gelezen kun je er op een gemakkelijke manier voor zorgen dat je kantoor en je bureau netjes blijven. Je zult zien dat niet alleen je werkplek opgeruimder is, maar je hoofd ook. Wat ervoor zorgt dat je nog productiever wordt!

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here